fredag 8 november 2013

Fullt fokus på julkort

 
Tycker den här tiden är väldigt mysig. Synd bara att dagarna går så fort nu. För tillfället blir det mest julkort som produceras och jag visar några olika. Det mesta materialet finns att köpa hos Pysselskafferiet då det är bara att handla och sedan börja tillverka.



Skall man göra många julkort kan det vara bra att ha någon variant som går fort att göra denna bild visar ett sådant kort. Jag har klippt ut en bild från ett klippark och klistrat upp den på en liten "fotomatta". Papperet under kommer från Maja Design (vad annars?) och det utstansade God Jul finns att köpa hos Stina på Pysselskafferiet. Lite glitterduttar på lämpliga ställen och kortet är klart.
 
 
Likadant kort men nu papper från PION Design
 
 
 
Här hade jag en större bild så då vände jag kortet åt andra hållet.
 
När man gör kort i storleken 10 x 15 cm får man en remsa på 10x30 cm över på ett cardstock.
Jag gör då ett litet kort i måttet 10x10 cm för att utnyttja papperet. Väldigt enkelt men ganska fint ändå.
 
 
 
Tack för mig. Åker nu till stugan och firar helg. Mitt sista inlägg för denna gången kommer på söndag och jag hoppas att jag hunnit göra något över helgen som jag kan visa upp.
Trevlig helg på er allihop!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar