lördag 8 februari 2014

Vackra ord

Idag bjuder jag på två kort men vackra ord. Det ena är till en nyfödd och det andra till någon som betyder mycket för mig. Korten är ganska enkla men det passar mig som inte har så mycket tid till pyssel just nu. Dock har jag vågat mig på att använda mer än två-tre blommor på ett kort och det var riktigt kul (hade jag haft fler hemma hade jag satt dit de också : )) Tänk att man är så feg på att prova nya saker, det blir ju så bra när man väl vågar.

Kortet ovan gjorde jag så att jag först stämplade texten på ett tårtpapper och sen fäste jag tårtpappret och banden på det mönstrade pappret med dubbelhäftande tejp. Bandet veck jag runt pappret och fäste även där med dubbelhäftande tejp innan jag satte fast det mönstrade pappret på den vita cardstocken

På kortet nedan tejpade jag först ihop alla pappren så som jag ville ha dem och sen stämplade jag texten direkt på kortet. Fäste banden på samma sätt som ovan och kompletterade med lite halvpärlor. Blommorna har jag färglagt genom att dutta dem mot en stämpeldyna innan jag satte fast de med dubbelhäftande tejp

De mönstrade papperna är från Bildmålarna och stämplarna är från Whitefairy. Dessa och allt annat material som jag använt på korten hittar ni i Pysselskafferiet.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar