måndag 3 mars 2014

Julpapper men inget julkort...

Helgen med en mysig pysselträff är förbi, som vanligt var det jätteroligt och bjöd på massor av inspiration.
Missade ni detta tillfälle finns det fler möjligheter till både pysselträffar och kurser.

Denna gång har jag knåpat ihop ett kort utan hälsning. Ibland tycker jag att man låser kortet till en speciell mottagare när man skriver en hälsning utanpå kortet. Detta är tänkt att kunna användas vid många olika tillfällen och att eventuell hälsning kan skrivas på insidan istället.

Jag har använt ett papper från Inkido som egentligen är ett julpapper, gillar de dova färgerna och änglamotivet. 

För att göra den ovala ramen har jag använt en die från Spellbinders och bara klippt bort innerdelen.
På ramen och alla kanter har jag limmat och strött på glitter.
Glittret jag använt är av märket YouDo och finns i butiken, dessutom ligger glittret i praktiska burkar, typ kryddburkar. Bara att strössla över limmet och sedan hälla tillbaka överflödigt glitter tillbaka i burken.


Dekorationer i naturmaterial och blommor är favoriter hos mig. Denna gången blev det de fina barkhjärtana. Finns både hjärtan och stjärnor i bark i butiken. Blommorna kommer ur mina gömmor men det finns liknande i butiken.


Änglarna är klippta ur ett ark med vintagebilder som finns i Pysselskafferiet, tyvärr kommer jag inte ihåg vilken tillverkare det är men det finns som sagt i butiken.

Bladen som sticker fram under blommorna är utstansade med en stans från Martha Stewart.
Sortimentet av stansar från bland annat Martha Stewart är utökat och nu finns det massor med ljuvliga stansar i butiken.


Hoppas ni kikar in här snart igen ♥
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar