lördag 8 mars 2014

Nytt verktyg

På träffen förra lördagen inhandlade jag ett nytt verktyg som jag tänkte visa er. Det är en kombinerad skärmaskin och bigaplatta. Jag tyckte den var så suverän så jag sålde min gamla skärmaskin på träffen : )
Med verktyget följer det med en massa remsor som beskriver hur man gör olika kort, lådor, lock mm. Jag har valde två remsor idag, en med beskrivningen för en låda och en med beskrivningen på locket. 
På remsan står minsta pappersstorlek men jag har i båda fallen utgått i från ett papper i storleken 12x12 tum. Pappret placeras längst upp i det vänstra hörnet, sen letar men upp siffran ett och följer det som står där (cut eller score). Sen går man vidare till steg två, ex vänd 90grader och skär igen osv.
Det är fyra steg att följa innan det är dags att tejpa/limma ihop lådan och lika många för locket. Allt som allt tog det mindre än 10 minuter att göra hela lådan så det passar perfekt att göra när man skall gå bort som en lite extra present men något litet sött i.
Väl ihopsatt var det dags att dekorera den, jag valde att göra den enkel med en blomma och en tag som jag stansat i hörnena och stämplat. Så här blev resultatet

Trevlig lördag!
Kram Lilli

1 kommentar:

  1. Hej!
    Den var ju jätte smart! Vet du var man kan köpa den.
    Mvh Ann-Louise

    SvaraRadera