torsdag 10 juli 2014

Mitt sminkbord får en makeover

Äntligen har solen och värmen kommit. Men det var några riktigt regniga dagar i förra veckan. Det var då jag bestämde mig för att göra om mitt sminkbord. Har funderat ett tag vad göra med den, färg etc. Men nu kom jag på-den skulle målas vit och sen dekoreras med lite decoupage. Ifall ni missat så har Stina tagit in en toppenfärg till butiken som är lätt att måla med. Du behöver ej vara något proffs. Men alla kan med lite färg göra en lättare makeover på sina loppisfynd eller om man bara vill måla om nån gammal möbel. Färgen heter ToDoFleur, och finns i många härliga färger. Mitt sminkbord var grön innan.... Nu beslöt jag mig för att måla den vit. Började med att lägga på primer. Den gör att man slipper slipa möbeln. Den blir en fin grund för den riktiga färgen ska fästa bättre. Målade ett par gånger, innan jag kände att det gröna inte syntes mera... Sen tog jag fram mina servetter med rosmotivet från sagen. Klippte ut ett gäng rosor, hade en bild framför mig på ett ungefär hur det skulle se ut. Ville att det skulle finnas lite runt spegeln, sen att det fortsatte neråt mot ena benet. Har försökt få med bilder hur det ser ut. Hoppas ni blir sugna på att prova. Jag funderar redan nu på vad jag ska ändra om nästa gång. Det bara är såååå roligt. Men börja med något enklare först. Så ni ej börjar med möbler med en gång. Med enkla medel kan man få fram en mer shabby stil också. Fråga Stina så berättar hon gärna.






Ha nu det så underbart i sommarvärmen. Kram från Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar